17.6.2008
Ihan erikseen toivottiin raporttia Ikean reissusta. Koska väkisinkin olen huomannut blogin olevan aavistuksen negatiivinen niin jätin tarkoituksella asian raportoimatta mutta kai sitä pyynnöstä voi vähän valittaa.
Lähdimme siis viime perjantaina kohti Ikeaa. Ville printtasi töissä kartat että löydetään sinne ja kotiintullessa kertoi että mennään sinne pikkuteitä, nuo motarit kun nyhtävät köyhiltä rahat pois. Olisi siihenkin matkaan mennyt ainakin 70 senttiä, ei semmosta tueta. Lähdimme kartan mukaan pienemmille teille. Kartta oli surkea ja onneton, opasteita tai tien nimiä ei ollut. Ja heti alussa mentiin pieleen. Sanoin että tästä liikenneympyrästä oikealle, tosin lisäsin siihen perään ehkä, kai, en minä tiedä. Ville meni suoraan.
Ja sitten olikin tunnelma katossa. Ajoimme ympyrää ja huusimme toisillemme, sä ajoit väärin ja sä et osaa lukea karttaa. Jei! Heitin kartat Villelle että luepas ihan keskenäs printtejäsi.
Aikaahan siinä sitten meni. Kunnes saavuimme alueelle jossa oli isompia kauppoja enemmänkin. Ehdin vain sanoa "tuolla se Ikea on" ja katsoa kun muut osasivat ajaa oikeaan suuntaan, me suuntasimme jonkin sortin maantielle. Josta ei muuten ihan pienellä vaivalla ympäri päästä. Aikaa kului ja jos tunnelma voisi vielä juhlavampi olla, se hetki olisi ollut silloin. Ihme kyllä löysimme sinne halvatun Ikeaan. Päätä särki ja kiukutti.
Se kauppa oli onneksi melko tyhjä (Italian jalkapallopeli) ja aika pienellä hampaiden kiristelyllä selvisimme kaupasta ulos. Mutta nyt on komea Lack-pöytä jonka päällä voi läppäriä lepuuttaa.

*******

Sunnuntaina totesimme että on aika kokeilla pyöräilyreissua. Ville sääti minun pyörästä satulan ja autotallissa pyöräilin ympyrää. Mainitsin kyllä että nämä vaihteet ovat oudot, raksuvat ja kirskuvat vaikka parhaani mukaan niitä renkkasin vain polkiessani. Ei se mitään, lähdimme polkemaan, tarkoituksena käydä kaupassa Rhossa. Oli oikeastaan ihan kiva pyöräillä pitkästä aikaa ja ilmakin oli sopivan viileä. Kaupan pihaan kun pääsimme niin pyörästä kuului riksraks ja osat lenteli. Hihhei! Se halvatun kauppakin oli kiinni vaikka pitäisi olla sunnuntaisin auki...
Ja jälleen kerran työnsin sitä pyörää Rhosta kotiin. Matkalla haaveilin kuinka potkin ko esineen autotielle ja katson iloiten kuinka autot ajavat sen yli. Mennään vaihtamaan se kunhan nämä sateet loppuvat, en varmasti työntele sitä Rhohon tuossa sateessa.

Maanantai ja toripäivä! Laitoin aamulla kellon soimaan ja tein kaikki aamutoimet rauhassa. Miri aloitti päiväni pilaamisen 20 min ennen lähtöä akuutilla ripuloinnin tarpeella. Koira naruun ja juoksin ulos. Ei ehditty puskiin, tavarat tuli keskelle pihaa. Kaivelin kakkapussia taskusta, kas, ei minulla ole, ne jäi toisten housujen taskuun.
Raahasin koirat sisään ja varustauduin tukulla paperia ja hoidin ongelman roskiin. Koska olin varannut aikaa mahdolliseen ylivuotoon ja takaisin paluuseen & käsien pesuun, aikaa oli taas ylimäärästä ja kävin kahvilla. Hyvissä ajoin siirryin pihalle odottamaan bussia. Ja odotin, odotin, odotin. Turhaa odotin, ei se tullut. Kun se oli n. 20 min myöhässä aloin punnitsemaan vaihtoehtoja. Voin mennä seuraavalla. Mutta se tulee tunnin päästä ja kävin jo kahvilla, en viitsi mennä kotiin ja palata heti. Voisin siis kävellä. Voisin kai, alkoi ripottelemaan vettä. Koska se harvoin täällä jää ripotteluun, en kävellyt.
Menin kotiin ja vedin peiton pään yli. Kohtalolla on jotain minun markkinoille menoa vastaan.

*******

Nyt on siis tiistai. Koska nämä ovat kootut valitukset, voin ilokseni kertoa että edelleen sataa vettä ja on ukonilma. Huomenna kuulemma tulee kesä mutta epäilenpä.