16.7.2008
Muututaankohan me italialaisiksi? Alotetaan Villestä.
Paikalliset miehethän ovat suht karvasia. Myös selästä ja ranteista. Jo muutaman viikon jälkeen huomasin että Villelle kasvaa karvaa selkään. Ei antanut edes nyppiä pois niitä, tarkkailen tilannetta huolestuneena. Seuraan myös käsiä, epäilen niissäkin karvankasvun lisääntyneen. Luonto koittaa muokata meitä ympäristöön ettemme erottuisi niin turisteina?

Liekö se Ville vai nimeltämainitsematon karvaranne?
it60.jpg

Itselläni ei kasva selässä karvoja. Kai, pitänee tarkistaa. Mutta tänään jouduin jo toisen kerran väittelyyn kansallisuudestani.
Olin pyörälenkin jälkeen kaupassa ja pakkasin pihalla pyörääni. Joku nainen tuli siihen kysymään jotain enkä tajunnut toisellakaan kerralla mitä hän tarkoitti. Sanoin etten puhu italiaa. Nainen vilkaisi minua päästä varpaisiin ja kysyi että enkö ole italialainen? Sanoin etten ole. Nainen tuijotti minua ja kysyi uudelleen, et ole italialainen etkä puhu italiaa. Vahvistin asian (tuntuu muuten todella typerälle keskustella italiaksi siitä etten puhu italiaa).
Tajusin kuitenkin että nainen halusi tietää mistä olen pyöräni ostanut ja neuvoin. Hän kiitti ja poistuessaan vielä mutisi jotain italiankielestä.
Mistä kohtaa minä näytän italialaiselta? Tämä oli tosiaan jo toinen kerta kun väittelen aiheesta. Minähän en rusketu pahemmin ja tukkanikaan ei ole erityisen tumma. Pitkän tutkimisen jälkeen olen myös melkoisen varma ettei nenässäni ole italialaisen tyypillistä kyömyä. Ehkä se on tämä aurinkoinen ja alati iloinen olemukseni sitten.

Mutta toisaalta, onneksi ei muutettu Aasiaan...